G. rev 2019.

Hej der ude.

Så fik jeg tid til at skrive lidt fra vores G.rev tur.
Fredag d. 26/7. ankom vi til Hirtshals i spredt orden, de første ankom allerede omkring middags tid, hvor de fik lov til at gå ombord på Albatros, da de ikke havde haft nogen dags tur,  Normalt kan vi først gå ombord ved 17 tiden, men der var ny besætning på båden og de havde ikke noget imod at vi kom ombord efterhånden som vi ankom. Vejret kunne vi bestemt ikke klage over om fredagen, det var det skønneste solskin og Tempaturen var i den høje ende.
Skipper oplyste at vi skulle regne med at vi sejlede ud ved 02.00 tiden og at vi var på fiskepladsen ved 5. tiden .
Så da folk havde fundet sig til rette med soveplads og fiske plads på båden, blev der hygget på dækket, med en tår til halsen og lidt kærligt drilleri, lige som det plejer.Vi var  fuld hus 18 pers. Der var da også nogen der lige skulle aflægge den lokale ” Grej pusher” et besøg, man skal jo ikke gå ned på grej. ved 18. tiden fandt man sammen i små grupper og gik ud for at besøge de forskellige” foderpladser” som man nu havde udvalgt sig til at indtage dagens aftens måltid hos. Ved 23 tiden var de fleste tørnet om i køjerne og roen var sænket over skibet.
Kl. 04.50 var jeg oppe for at gøre klar til at fiske, sikken en morgen, solen var på himlen med nogle lette skyer, kun svag vind og Tempaturen var allerede tilstrækkeligt at man kunne gå rundt i kortebukser og T. shirt uden at fryse det mindste.
Skipper ringede klar og ikke så snart at pirken var kommet i vandet havde jeg bid, dog kun en lille Torsk der blev nænsomt genudsat, allerede ved næste drop var der bid igen, torsk på ca. 2,5 kg.
Fiskeriet var ganske godt fra start af, jeg mener at alle havde fisk på det første træk, og endda flere af slagsen, der blev fanget Torsk, Sej, Langer, Lubber, Kulmuler og en kuller senere blev der fanget en Havtaske på ca. 3,5 kg af Jan O. Flemming Hviid fangede en Kulmule på 3.5kg.  Ved de næste træk svingede fiskeriet en del, men alle fik fisk, Søren Hvidtfeldt. fik en måler Torsk på 10 kg. der blev kastefisket og pirkfisket som folk havde lyst til. Vejret hold ganske godt hen over lørdagen og skipper havde bestemt at vi blev ude på revet natten over, der blev af de fleste fisket til først på aftenen, vi var tre der fiskede vider til efter solnedgang , og der kom gang i fiskene lige da solen var i horisonten, vi fangede virkelig mange fisk der, Torsk og Langer, ved 22.30 tiden havde vi tre så også fået nok, og gik til ro.
Søndagen bød igen på blandet ,hvad angår  mængden af fisk, men alle fik fisk. Vejret var blevet en kende dårligere men ikke så det havde nogen betydning, ved 11.30 tiden ringede skipper fiskeriet af og vi sejlede ind mod Hirtshals en tur på ca.3.5 timer, sejl tiden ind blev brugt til at ordne sine fisk, nogle gjorde det selv , andre fik besætningen til at gøre det for 10kr. pr. fisk der blev fileteret, der blev pakket grej, badet, hvilet og ellers hygget med historier , gode grin og vi fik taget gruppe billed.Tæt på kl. 16. lå vi i havn og der blev pakket i bilerne og folkene kørte hjemad nogle skulle med Færgen og nogle tog turen ned over broen.
Tur vinderen blev denne gang Søren Hvidtfeldt med Torsk på 10 kg. og han modtog præmien, som vores altid trofaste sponsor OUTDOORS ASNÆS. havde givet. præmien bestod af en Zippo power bank , 2 pirke og en klud til at tørre sveden af panden med. Tak til OUTDOORS ASNÆS.
Til orientering kan jeg fortælle at båden er forhånds booket til næste år, Weekenden uge 30. d. 24 til 26-07. prisen er steget med en 100 kr. og sidste frist for tilmelding er 15/04-2020 .Det er som tidligere først til mølle og betalingen er bindene, der vil kun blive tilbagebetalt hvis vi ikke er tilstrækkelig deltager eller at skipper aflyser. Man er først tilmeldt når betaling har fundet sted og jeg derefter modtager en sms. med navn/navne på indbetaler .Der kan indbetales på Foreningens Mob.Pay.18067. eller på Forenings “Nye konto” nr.0537. 0000795348. mrk. G.Rev 2020 og Navn.
Beløbet dækker , morgenmad frokost og aftensmad lørdag,  søndag , morgenmad og frokost.  Sengetøj og linned. Drikkevare sodavand, øl og danskvand kan købes ombord eller medbringes.
Turen der op og hjem, samt transport af grej og evt. Fangst, står den enkelte for.
Klubmedlemmer kan invitere en gæst med, på samme betingelser.
Ved spørgsmål , kontakt turarrangør.